Vores rådgivning

Forskellen på vores og den traditionelle foreningsrådgivning

Traditionel foreningshjælp

Hjælp til mere arbejde for de kernefrivillige

Der findes masser af gode guides, hjemmesider, forbund mm. som tilbyder hjælp til foreningslivet.

Vi oplever, at al denne hjælp er “hjælp til selvhjælp”.

Det betyder, at man som foreningsleder kan

  • Tage på kursus
  • Bestyrelsen kan få besøg af en foreningskonsulent
  • Finde guides og andet inspirerende skriftligt materiale, som kan inspirerer til nye projekter

Resultat:
Den inspirerede og motiverede kernefrivillige kommer hjem med endnu mere frivilligt arbejde – den del må foreningen selv løfte.

SJ-Hjælps foreningsrådgivning

Vi laver arbejdet for jer og sikrer, at I kommer i mål!

Modsat de traditionelle tilbud om foreningshjælp, tilbyder SJ-Hjælp at være projektejere og processtyrende i tæt samarbejde med foreningen.

Det betyder, at vi i fællsskab

  • laver en plan for det ønskede projekt
  • er den planlæggende og eksekverende ansvarlige ift. møder, dokumentation, målsætninger og tidsplaner
  • sikrer at vi når de satte mål
  • hjælper med at sikre implementeringen af det fælles resultat

Det medfører:
Foreningen når de satte mål uden at koster flere kræfter eller timer fra de kernefrivillige, der gerne vil drive forening.

En professionel samarbejdspartner sikrer, at foreningen undervejs bevarer overblikket, holder planen og når i mål. 

Rådgivningsproces

Intromøde

Vi præsenterer jer for de forskellige muligheder for jeres organisation.

Planlægningsmøde

Vi snakker om jeres ønsker, og hvad I ønsker at gå videre med på baggrund af intromødet.
Det planlægges præcist, hvad der skal opsættes i de pågældende systemer.

Den tekniske opsætning

Vi laver den tekniske opsætning af de forskellige systemer, så alt er opsat korrekt, testet og køreklar, når I får systemet overdraget.

Overbliksmøde

På overbliksmødet gennemgår vi, hvad de er lavet i systemerne.
Vi demonstrerer, hvad det betyder for jeres arbejdsgange internt i organisationen.
Derudover viser vi jer, hvad de nye systemer betyder for medlemmerne.

Overdragelsesmøde

Overdragelsesmødet er for de primære personer, som fremtidigt har ansvaret for driften af nye systemer.
Vi overdrager systemerne, så I ved, hvordan I skal arbejde i dem fremtidigt.

Vores kunder siger

"Jeg har samarbejdet med SJ-Hjælp i forbindelse med opsætning af ny hjemmeside for Odense Kajakklub, som også anvender Conventus. Jeg er blevet mødt af en fantastisk professionalisme, et stort engagement og altid stor imødekommenhed og hjælpsomhed ved henvendelser. Mine største anbefalinger."
"At blive indført i et nyt system kan godt blive en uoverskuelig opgave; men en god introduktion gav straks troen på at det vil lykkes. Opsætningen fik jeg klaret i tæt samarbejde SJ-HJælp - Julie og Sebastian. De er rigtig gode til at sætte sig ind vores respektive udfordringer. Sidst men ikke mindst den support de tilbyder er helt fantastisk både telefonisk, face to face samt fjernsupport på PC'en. "
Vi kontaktede SJ-hjælp for at få implementeret Conventus og hjemmesiden. De sørgede for at få strikket en brugervenlig hjemmeside sammen og få den linket med Conventus. SJ-hjælp har gennem hele processen været der og støttet os. Hvis vi har spørgsmål eller er i tvivl om noget, så ringer eller mailer vi bare til dem – så er der hjælp. SJ-hjælp har endda selv ringet uopfordret, for at høre hvordan det gik os. Jeg kan kun give min bedste anbefaling af firmaet.